0
0

چه کتابی حکمت‌ها و اسرار علمی احکام اسلام را بازگو کرده؟

3102 بازدید
خرید دانلود کتاب علوم نوین در اسلام

علوم نوین در اسلام، کتابی است که در آن احکام و دستورات دين مبين اسلام از ديد علوم پزشكي، بيولوژي و روانشناسي، مورد بررسي قرار گرفته‌ و فوايد اجراي اين احكام با استناد به منابع و اسناد علمي معتبر، بيان شده است.

در اين کتاب، واجباتي از قبيل: وضو، نماز، روزه، غسل، ذبح اسلامي، امر به معروف، نهي از منكر، احكام دوره‌ي قاعدگي زنان (حيض)، عدّه و حجاب و مستحباتي همچون: دعا، نيايش، صله‌رحم، بردن نام خداوند هنگام نوشيدن آب، تلاوت قرآن و شرکت در مجالس مذهبی و نیز محرّماتي مثل: روابط جنسي نامشروع (استمنا، زنا، لواط)، ريش‌تراشي، چشم‌چراني، گوشت خوك و مشروبات الكلي، مورد تحلیل قرار گرفته است.

تلاش کتاب حاضر بر آن بوده است که از دید علم روز نشان دهد که اگر خداوند متعال امری را حلال و امر دیگری را حرام اعلام نموده برای حفظ منافع جسمی و روحی و همچنین تعالی مرتبه‌ی انسان بوده است.

زیرا خداوند خود خالق انسان است و اطلاع کامل دارد که انجام چه اموری موجب تباهی انسان شده و در مقابل چه کارهایی مقدمات رشد او را فراهم خواهد کرد.

همچنین دانستن این نکات که احکام دین اسلام در تطبیق با علوم روز است، سبب می‌شود تا افرادی که با اسلام آشنایی ندارند به حقانیت این دین الهی پی برده و به آن گرایش پیدا کنند و زمینه ساز تحقق آیه شریفه «يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا» فراهم گردد.

برای تهیه این کتاب ارزشمند اینجا را کلیک کنید.

و اما ويژگي‌هاي منحصر به فرد كتاب علوم نوین در اسلام، به شرح زير است:

  1. برخورداري از بیانی روان و قابل فهم براي عموم مردم
  2. اولين كتاب ارتباط دهنده‌ي تحقيقات علمي به پژوهش‌هاي اعتقادي در جهان اسلام
  3. معتبرترين كتاب اثبات كننده‌ي علمي‌ بودن احكام دين مبين اسلام از ديدگاه علوم پزشكي و بيولوژي
  4. منبع دهي كاملا دقيق با استفاده از شماره‌گذاري در متن كتاب و آوردن منابع در انتهاي كتاب به صورت بخش به بخش
  5. بهره‌گيري از400 منبع مطالعاتي معتبر از قبيل: مقالات داخلي، مقالات خارجي، وب سايت و كتاب
  6. ارائه بیش از یکصد آیه، حدیث و روایت از قرآن کریم و معصومین علیهاالسلام در تطبیق با علوم روز

برای تهیه این کتاب ارزشمند اینجا را کلیک کنید.

نكاتي قابل توجه:

 

الف: این کتاب به اندازه‌ی درک خود، مستندات علمی را مورد کاوش قرار داده و قسمتی از فلسفه و اسرار احکام را بیان نموده و قطعا مزایای اجرای احکام دین اسلام تاثیرات مثبت بیشماری دیگری نیز دارد که این کتاب قادر به کشف آن‌ها نبوده است.

همچنین دانستن این نکته لازم است که یک مسلمان نباید احکام دین الهی را فقط برای دریافت منفعت شخصی انجام دهد بلکه رعایت برخی احکام تعبّدی است. یعنی باید این احکام فقط برای تقرب به خداوند انجام شود.

البته دانستن فلسفه احکام سبب شوق بیشتر فرد برای انجام این دستورات نیز خواهد شد. برای درک این موضوع به مثال زیر توجه فرمایید:

«شخصی به داروخانه مراجعه کرده و تقاضای دارویی برای تسکین سردرد خود می‌کند، داروساز نیز به او قرص استامینوفن داده و توضیحاتی درباره مکانیسم اثر دارو بیان می‌کند تا فرد با آگاهی بهتری دارو را مصرف کرده و امید بهبودی در او تقویت گردد زیرا دانشِ مصرف کننده به مکانیسم تاثیر دارو، بی‌تردید تمایل او را به استفاده از آن دارو افزایش می‌دهد، حالا اگر داروساز بنا به دلایلی از گفتن مکانیسم دارو خودداری کند، آیا شخص بیمار می‌تواند ادعا کند که من این دارو را هرگز مصرف نخواهم کرد تا توضیحات قانع کننده‌ای درباره‌ي مکانسیم اثربخشی آن را بشونم؟»

ب: در تاليف اين كتاب به هيچ وجه از منابع ضعيف بهره‌گيري نشده و اسناد استفاده شده همگي جزء مقالاتِ نشريات معتبر بين المللي، كتب مشهور و وب سايت‌هاي تحليلي شناخته شده، مي‌باشند.

برای تهیه این کتاب ارزشمند اینجا را کلیک کنید.

برای تهیه این کتاب ارزشمند اینجا را کلیک کنید.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://foghamoz.ir/?p=6388
اشتراک گذاری:
واتساپ
فوق آموز
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

1 نظر در مورد چه کتابی حکمت‌ها و اسرار علمی احکام اسلام را بازگو کرده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *